Monday, April 16, 2012

:: CiNta TarIk Tali:: penuLisan sulungku....

holla..bloggie..ni penulisan yaya yg sulung...sorry klu xshedap ye....sila2lah bce...huhu "_")


Pagi yang hening membuatkan seluruh tubuhku menggigil. Aku buka dedaun tingkap untuk menikmati pemandangan pagi di sekitar kampusku...hanya kabus yang kelihatan mengaburi  pandangan ini..Walaupun kabus tebal mengaburi pemandangan di sekitar kampusku yang juga dikenali sebagai Beting Highlands sebab ala-ala Cameron Highlands cuacanye pada waktu pagi.
Sempat aku mengelamun seketika. Tiba-tiba rakan sebilikku Hani datang menerpa ke arahku dari belakang sekaligus memeranjatkanku lantas lamunanku terhenti..

      “Amboi Dee jauhnye ko mengelamun...haish..ingat dekat siapa tu???...hehe”
     “Eh mana ada aku ingat siapa-siapa la...aku just nak menikmati keindahan Beting Highlands kite ni pada        waktu  pagi je...asal termenung je ingat ak pikir sapa2 ea...aish...” kata aku berseloroh sambil mencubit hidung Hani. Hani hanya mampu tertawa je...

“Dee ,ko klas kol bpe arini?” Tanya Hani Kepada Dee.
“Erm...kol 9..nape? ko nak mintak tolong ape?”Tanya Dee pulak.
“ala..aku just tanye je la ko ni...aku ni kan roommate yang caring...huhu”kata Hani berseloroh.
“Eleh..masuk bakul angkat sendiri nampak...?erm..yela2 ko la roommate aku yang paling caring dkt dunia ni....erkkk...” kata Dee dengan nada yang mengejek.

Tidak lama kemudian Dee tros mencapai tuala yang tersidai di belakang pintu dan tros berlalu pergi ke bilik air  bersiap untuk ke kelas.
Sedang bersiap, kedengaran bunyi nada dering telefon bimbit Dee mendendangkan lagu “Someone Like You” nyanyian Adele. Lantas Dee menjawab panggilan tersebut. Kedengaran suara Nadirah di talian.

“Dee, ko dah siap blom? Ak, yana and ija da ade kat pondok bawah kolej ni...”
“erm, otw2 kjap2 nk pkai tudung...”dalam hati Dee sempat bermonolog sendiri sambil tersenyum.
“hehe...tipu sunat lagi arini..padahal baru  nak pakai baju”

Harini merupakan hari pertama aku untuk semester 5 sebagai pelajar Diploma Sains Biologi di UiTM N9. So, bermulalah juga azam baru aku untuk semester ini..iaitu untuk belajar bersungguh2 dan cuba sedaya upaya meningkatkan lagi pointer CGPA aku...insyallah...

Dalam perjalanan kitorang menuju ke fakulti kami...[FAKULTI SAINS GUNAAN] sempat la jugak  bersembang tentang aktiviti2 yang dilakukan sepanjang cuti semester yang lepas..masing2 punyai pengalaman dan cerita2 yang menarik...ade yang bekerja sambilan dekat shopping complex, ade yang pergi melancong,ade jugak yang menjadi fasilitator untuk adik2 junior yang baru mendaftar semester 1....bagosla...semuanya buat aktiviti yang bermanfaat pada waktu cuti...

Tidak lama kemudian,kitorang pon sampai la ke kelas pertama untuk semester 5 ini... first class kitorang bermula dengan subjek Organic Chemistry II  yang diajar oleh Puan Hanisa. Pandang pertama...
Lecturer ni boleh tahan la okey ...xgarang..heheh...(stiap student mesti akan judge lecturer lu waktu 1st time masok klas....same goes to me)


                                                                             




                                                                                              


                                                                                                           To be continued..................

watak dlm cerita ini tdk ade kne mengena antara yg idop atau yg mati....harap maklom XD

nantikan episod sterusnyeee....:)




2 comments:

  1. name aku yana ke? ;p hahaahhahaa ke slh org ;p ;p ;p

    ReplyDelete
  2. r u sure???hahaha....bce part yg last skali ak tulih 2...huhu :P

    ReplyDelete