Tuesday, July 17, 2012

Tawaran melanjutkan pelajaran

salam..
holla bloggie~

alhmdulillah ..penantian itu sungguh mnyksakn..tp ia berbaloiii...hehe ..aish ...npe la yaya ni tetibe nk ber "madah berhelah" ...huhu

actually yaya rse hepy sesangat2 ...sbb akhirnye yaya dpat gak twarn tok mlnjutkn pelajrn ke pringkat ijazah ....erm ..yaya dpt kos ape eak ???? ---> IJAZAH SARJANA MUDA SAINS (KEPUJIAN) TEKNOLOGI TEKSTIL ..

alhamdulillah ..rse bsyukur yg x terhingge sgt ...mule2 cek  bile tgok dpt kos ni rse cam xleh trime..sbb kos ni adlh pilihn terakhir yaya...plihan pertama yaya adlh teknologi psekitaran ..xpe lah ..ade hikmah gak knpe yaya dpt kos ni..mngkin Allah nk beri peluang tnjuk jalan mnju kejayaan ...n nk bg yaya peluan n pglmn mncburi len bidng ... 

actually membe yaya time 1 matrik dlu pon dapat kos ni..n die da sem 3 skang ...
so ape2 hal yaya tnye die..especialy sal kos ni la kn...huhu..
die ckp kos ni best giler..ok fine..yaya leh trime.
n yg xthn 2..die ckp kos ni bnyk gile pluang keje n klu nk wat master kne wat kat oversea sbb kos ni tok master xde kat m'sia...oh no! lg 1..kos ni ade link dgn institut tektil UK ...wah!!! 
n nnt hjong sem kot maybe ade latihn industri n stdnt kos ni akn dpt sjil tekstil yg di iktirf dr UK ...




dolu2 time nk aply kos ni ..yaya just interest coz ade kne mngene bidang art n dsign .... tp membe2 ade gak ckp..klu cm2 better amik corse art n dsign kn...tp yaya xmo...sbb xmo la lari dr bidng sains..da penat kot belaja dr form 1 smpi diploma..tetibe nk tuka bidng ...oh tidak.... so hope ini jalan yg terbaik yaya amik demi masa dpan yaya..




kat cni yaya ltak ckit information sal kos yg yaya amik time degree t...

AS 228 Sarjana Muda Sains (Kepujian) Teknologi Tekstil

 Program tiga (3) tahun yang dijalankan di UiTM Shah Alam ini menjurus ke arah industri tekstil dan apparel. Kursus ini berkaitan dengan teknologi penghasilan tekstil seperti serat, yarn dan juga fabrik. Kombinasi teknologi apparel termasuk CAD/CAM, kaedah pemasaran, peruncitan dan perdagangan dan kursus-kursus lain, seperti pengaturcaraan dan kesedaran alam sekitar juga diajar secara teratur. Pelajar dalam program ini juga akan menjalani latihan industri untuk pendedahan pada pekerja dan mereka dikehendaki untuk menyiapkan projek tahun akhir untuk mengukuhkan teori mereka beserta dengan kemahiran praktikal. Program ini telah diiktiraf oleh Insitut Tekstil United Kingdom dan graduan program ini akan dianugerahkan The Associateship of Textile Insitute (ATI). Graduan juga boleh melanjutkan pengajian mereka pada peringkat Ijazah Sarjana dan Doktor Falsafah untuk menjadi kumpulan profesional dalam bidang tersebut bagi memenuhi keperluan tenaga kerja semasa.

PROSPEK KERJAYA 

Graduan bagi program ini mempunyai skop kerjaya yang luas di sektor swasta atau kerajaan sama ada dalam bidang tekstil dan apparel atau lain-lain yang berkaitan, di antaranya:


 Pegawai Penyelidik
 Pensyarah
 Ahli Teknologi Tekstil
 Pegawai Sains
 Pegawai Kawalan Mutu
 Pengurus Syarikat Tekstil
 Pengurus Makmal Teknologi Tekstil
 Jurutera 
Ahli Korporat
 Usahawan
 Perunding

ni antara information sal kos ni..


membe yaya gtaw g yg kos ni more kpd enginering ... n kos ni lbh dkenali sbg textile enginering ...
acano nih ..diploma dlu amik bio ..degree kne blaja fizik ...hope yaya berjaya...huhu !



No comments:

Post a Comment